donderdag 14 juli 2016

Roompot -> Scheveningen

6:00 donder en bliksem vlakbij (4km) maar ik zie op de buienradar dat het de laatste buien zijn.

7:00 lig ik in de sluis, deze keer niet zoals altijd vooraan, maar in 't midden... onder de brug :-) ik zag dat de sluismuur daar iets droger was en hoopte om minder nat te worden, er trok net een hevige bui over.

Op zee wind pal kop, en een tijzee. Later volgde een stormwaarschuwing,, dit was initieel niet voorspeld. Hier was ik niet op voorzien, alles vloog in 't rond. Het is me onderweg gelukt om de soep die ik van mijn schoondochter heb meegekregen, op te warmen en met een boterham op te eten. Merci Wendy, ze heeft gesmaakt.

In Scheveningen heb ik het dan voor bekeken gehouden en ben er de jachthaven binnengevaren om alles op te ruimen en echt zeevast te zetten. Aan hogerwal en de verkeerde kant (schroefeffect) is het me met de hulp van de havenmeester en een buurman gelukt om op mijn aangewezen plaatsje te gaan liggen. Ik was er niet alleen zoals je op de foto kan zien.