dinsdag 12 juli 2016

De laatste voorbereidingen en vertrek

Maandag 11 juli, Vlaamse feestdag. Diane heeft verlof en daarom heb ik mijn vertrek uitgesteld tot de 12de.
Diane zorgt dat alles aan boord is om tot eind augustus verder te kunnen. Ik krijg een rondleiding, niet alles bevindt zich immers op de vertrouwde plaats. Voor een verlof is er veel meer aan boord dan voor een weekendje. Het vraagt reorganisatie en daar is Diane goed in. We hebben samen een leuke avond doorgebracht, en zijn tijdig in ons bedje gekropen.

Dinsdagochtend 8:00 zet Diane me af in de jachthaven. Ook al zien we elkaar volgende week donderdag al terug, het was een emotioneel afscheid. Waarschijnlijk heeft de solo tocht van 700 km over zee, daar mee te maken. Maar we blijven in contact.

9:30 de tanks zijn afgetopt en ik vaar uit. Ondertussen is het 11:00, en is Antwerpen al niet meer in zicht. Ik passeer Lilo en plan om te ankeren aan Neeltje Jans en daar de nacht door te brengen. ETA 18:00.