woensdag 20 juli 2016

Morgen familiereünie

Ondertussen is het woensdagavond geworden. Ik heb de week gevuld met klussen en ben nauwelijks van boord geweest. Wetende dat Diane nog aan 't werken is, gaf me niet het juiste gevoel om hier de bloemetjes buiten te gaan zetten. Maar de tijd is voorbij gevlogen, aan een boot zijn altijd klusjes te doen en daar haal je ook voldoening uit. Vandaag werd de verleiding te groot en ben ik even het dorp in gegaan omdat het braderij was. De temperatuur van +30° op Vlieland (!) "verplichte" me om even in de schaduw op een terrasje een paar pilsjes te nuttigen. Terwijl ik daar de voorbijgaande mensen aan het bekijken was, kreeg ik voor het eerst het gevoel dat de vakantie dichtbij is. Diane haar laatste werkdag zit er inmiddels op en morgen om 17:15 komt ze samen met Nino met de watertaxi aan, hier in de jachthaven 50m verder, ze moet de steiger niet af! Dat heeft toch ook iets. Vanaf dan kan de vakantie echt beginnen. We gaan natuurlijk starten met... hier te blijven liggen, om van ons favoriete eiland Vlieland te genieten. Normaal zouden we hier met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid passeren op de terugtocht. De omstandigheden hebben hier verandering in gebracht, iets wat geen van ons beiden erg vinden. De weersvooruitzichten blijven ook perfect.