donderdag 25 juni 2015

Schiermonnikoog, dag drie

23 juni

 

11° en regen

 

Om 9u hebben we afspraak met de Eilander Balgexpres. Een soort bus voortgetrokken door een traktor die via de Badweg het Noordzeestrand oprijdt richting de Balg gelegen aan de oostkant van Schiermonnikoog.

Het wordt een bewogen uitstap. Al voor we goed en wel vertrokken zijn, ga ik in de gietende regen met de fiets aan de hand onderuit op de steiger. Gelukkig beland ik niet in de haven, maar dat gaat me wel een paar fikse blauwe plekken opleveren. Tegen dat we in het dorp aankomen, zijn we kletsnat. Na een tocht van driekwartier bereiken we de oostelijke punt waar we de bus verlaten. Gelukkig is het gestopt met regenen en het uitzicht is dan ook indrukwekkend, maar vooral koud met de strakke wind die er staat. Iemand ontdekt een zeehondpup op het strand en we gaan allemaal even gaan kijken. Het kleintje is erg geïnteresseerd en ziet er heel gezond uit. Zodra de moeder zich laat zien druipen we allemaal stilletjes af. Wat een heerlijk moment, echt eentje om te koesteren. Na een dik half uur vangen we de terugtocht aan.

 

Als we eindelijk terug in het dorp zijn, ervaar ik voor de eerste keer wat het betekent om verstijfd van de kou te zijn. Als ik probeer op de fiets te stappen val ik pal achterover samen met de fiets en de Nino die in zijn hondenfietsmand zit. Nu ik helemaal onder de blauwe plekken zit, heb er echt wel genoeg van, zeker als het terug begint te regenen. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik voor mezelf geen dikke kousen en laarzen heb meegebracht ... het is toch zomer zeker. Gelukkig hebben we chauffage aan boord!